۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
شهرری | اجرای طرح میزبان

مدیربهزیستی شهرستان ری از اجرایی شدن طرح میزبانی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در شهرستان ری با سپردن موقت این عزیزان به خانواده های داوطلب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا داود خادم روز یکشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه ماده ۱۳ قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان و نوجوانانی که به موجب حکم قضایی اعم از دادسرا یا دادگاه جهت نگهداری به بهزیستی سپرده شده اند با اجرای طرح میزبان می توانند برای مراقبت موقت به خانواده های داوطلب سپرده می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: به موجب این طرح کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست به جای اینکه به مراکز بهزیستی منتقل شود به صورت موقت به خانواده های متقاضی میزبان واگذار می گردند.

خادمی ادامه داد: قریب ۱۶ هزار توان یاب در سطح شهرستان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که ۹هزار و۷۸۷نفر از آنان مستمری بگیر سازمان هستند. از این تعداد۵۷۷ نفر از مددجویان و همچنین ۲۶۶ نفر ضایعه نخاعی ازسازمان حق پرستاری دریافت می کنند.

وی افزود:۲۲ مرکز خیریه، ۴مرکز توانبخشی نیز مشغول خدمات رسانی به مددجویان هستند. ۲۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و همچنین ۱۷ مرکز مثبت زندگی که در راستای شناسایی خانواده های آسیب پذیر عمل می کند در سطح شهرستان مشغول خدمت رسانی هستند.

خادم عنوان کرد :۱۷ مرکز مشاوره با بهره مندی از کارشناسان مجرب آماده ی ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه ی خانواده و آسیب های اجتماعی درسطح شهرستان است.

وی ادامه داد: نگهداری کودک در خانواده متقاضی تا زمان مساعد شدن شرایط خانواده زیستی و یا دارا شدن شرایط فرزند خواندگی ادامه می یابد و بعد از بهبود شرایط، طبق تشخیص مقام قضایی کودک به خانواده زیستی خود باز می گردد یا وارد خانواده جایگزین می شود.

 معتمد بهزیستی، دعوت متقاضیان به کمیته خانواده میزبان در شهرستان یا استان محل تقاضا، اعلام نظر و دستور دادستانی مبنی بر واگذاری فرزند به خانواده و تحویل کودک به خانواده میزبان به مدت ۳ ماه با نظارت مرکز و بهزیستی است. فرزند در ابتدا سه ماه و سپس برای ۲ دوره ۶ ماهه و بعد از آن برای یک سال میهمان خانواده است.

مراقبت موقت از کودکان بی سرپرست با اجرای طرح میزبان در شهرستان ری

خانواده های متقاضی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

کد خبر 115786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد